REGULAMIN
PIENINY ULTRA-TRAIL® 2026
- popularyzacja sportu i aktywnego trybu życia, a w szczególności biegów górskich, jako formy aktywności sportowej;
- promocja regionu turystycznego Pienin, Beskidu Sądeckiego, Gorców, miasta i gminy Szczawnica i miast oraz gmin partnerskich w Polsce i na świecie;
- krzewienie świadomości ekologicznej;
- promowanie bezpiecznego biegania w górach;
- wyłonienie najlepszych uczestników biegów górskich.
Fundacja Strefa Przygód
Staw II 12/17
62-420 Strzałkowo
NIP: 667 176 65 77
Mountain Touch
ul. Pod Sadami 5a
34-460 Szczawnica
NIP: 631 251 03 75
Festiwal biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® odbędzie się w terminie 23-26. kwietnia 2026 roku w Szczawnicy.
W ramach Pieniny Ultra-Trail®, uczestnicy i uczestniczki mogą wybrać jedną z tras:
- Lubań Vertical – 6,7 km
- Hardy Rolling – 12,9 km
- Chyża Durbaszka – 22,9 km
- Żwawe Wierchy – 33,2 km
- Wielka Prehyba – 43,5 km
- Dziki Groń – 64,4 km
- Niepokorny Mnich – 95,2 km
- Spiski Wędrowiec – 135,7 km
Lubań Vertical
Dystans: 6,7 km
Przewyższenie: +880 m/-90 m
Termin: 24. kwietnia 2026 (piątek)
Godzina startu: 16:00
Lokalizacja startu: Ochotnica Dolna, oś. Ligasy
Lokalizacja mety: Lubań
Limit czasu: 2 godziny 30 minut
Limit Uczestników: 230 osób + 20 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Hardy Rolling
Dystans: 12,9 km
Przewyższenie: +610 m/-660 m
Termin: 25. kwietnia 2026 (sobota)
Godzina startu: 16:30
Lokalizacja startu: Jaworki, Parking Homole
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 3 godziny 30 minut
Limit Uczestników: 900 osób + 100 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Chyża Durbaszka
Dystans: 22,9 km
Przewyższenie: +1000 m/-1050 m
Termin: 25. kwietnia 2026 (sobota)
Godzina startu: 09:00
Lokalizacja startu: Jaworki, Parking Homole
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 5 godzin
Limit Uczestników: 1400 osób + 100 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Żwawe Wierchy
Dystans: 33,2 km
Przewyższenie: +1600 m/-1600 m
Termin: 25. kwietnia 2026 (sobota)
Godzina startu: 07:45
Lokalizacja startu: Szczawnica, Plac Dietla
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 8 godzin
Limit Uczestników: 1400 osób + 100 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Wielka Prehyba
Dystans: 43,5 km
Przewyższenie: +2060 m/-2060 m
Termin: 25. kwietnia 2026 (sobota)
Godzina startu: 10:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Plac Dietla
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 9 godzin
Limit Uczestników: 1400 osób + 100 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Dziki Groń
Dystans: 64,4 km
Przewyższenie: +3200 m/-3200 m
Termin: 24. kwietnia 2026 (piątek)
Godzina startu: 06:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Plac Dietla
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 15 godzin
Limit Uczestników: 950 osób + 50 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Niepokorny Mnich
Dystans: 95,2 km
Przewyższenie: +4940 m/-4940 m
Termin: 24. kwietnia 2026 (piątek)
Godzina startu: 01:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Plac Dietla
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 20 godzin
Limit Uczestników: 450 osób + 50 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Spiski Wędrowiec
Dystans: 135,7 km
Przewyższenie: +6010 m/-5990 m
Termin: 23. kwietnia 2026 (czwartek)
Godzina startu: 15:00
Lokalizacja startu: Niedzica, Zapora wodna na Zbiorniku Czorsztyńskim
Lokalizacja mety: Szczawnica, Plac Dietla
Limit czasu: 30 godzin
Limit Uczestników: 450 osób + 50 do dyspozycji Organizatora i na potrzeby akcji Biegam Dobrze
Przedstawione limity uczestników i uczestniczek nie są równoznaczne z liczbą produkowanych pakietów. Jeśli na danej trasie do 8. kwietnia 2026 nie zostanie wyczerpany limit zgłoszeń, Organizator podejmuje decyzję o pozostałej liczbie dostępnych pakietów.
- W zawodach może wziąć udział każdy pełnoletni uczestnik/uczestniczka, który/a: zgłosi się do biegu przy pomocy formularza zgłoszeniowego, zaakceptuje regulamin wydarzenia wraz z oświadczeniami dotyczącymi ochrony i przetwarzania danych osobowych, wykorzystania wizerunku oraz braku przeciwwskazań medycznych do udziału w wydarzeniu, a także wniesie opłatę startową.
- W zawodach mogą wziąć udział również uczestnicy/uczestniczki w wieku 16-17 lat, którzy zobowiązani są do posiadania zgody na udział w zawodach od rodziców lub prawnych opiekunów, z ich podpisem i nr PESEL. Warunkiem dopuszczenia ich do startu jest obecność rodzica lub opiekuna wraz z dowodem osobistym w momencie weryfikacji uczestnika w biurze zawodów.
- Do udziału w 13. Pieniny Ultra-Trail® można zgłosić się, wybierając jedną z dwóch ścieżek:
- tradycyjną – wypełniając formularz zgłoszeniowy i wnosząc regulaminową opłatę startową.
- charytatywną – biorąc udział w akcji #BiegamDobrze, którą reguluje załącznik nr 1 niniejszego Regulaminu.
- Rejestracja prowadzona będzie w następujących etapach:
- od 4. listopada 2025 (wtorek) od godziny 20:00 do 20. kwietnia 2026 roku (poniedziałek) do godziny 12:00 – dla ścieżki tradycyjnej.
- od 4. listopada 2025 (wtorek) od godziny 20:00 do 8. kwietnia 2026 roku (środa) do godziny 23:59 – dla ścieżki charytatywnej.
- Rejestracja zostanie zakończona wcześniej w przypadku osiągnięcia limitu miejsc na danej trasie. Limit miejsc na danej trasie jest liczony na podstawie opłaconych zgłoszeń.
- Zgłoszeń można dokonywać drogą elektroniczną na stronie zapisy.strefaprzygod.pl.
- Aby zapisać się na wybrany bieg należy założyć konto uczestnika/uczestniczki, zalogować się i wybrać konkretną trasę klikając „zapisz się” i uzupełniając dodatkowe dane (np. rodzaj posiłku).
- Za przekazanie w trakcie rejestracji prawidłowego adresu e-mail oraz numeru telefonu, służących do komunikacji z uczestnikiem przed i w trakcie zawodów, oraz pozostałych danych (imię, nazwisko, klub, miasto, data urodzenia) odpowiada uczestnik/uczestniczka zawodów.
- Po zarejestrowaniu zgłoszenia dane uczestnika/uczestniczki (imię, nazwisko, miasto, państwo oraz klub) zostaną automatycznie opublikowane na liście startowej na stronie pieninyultratrail.pl w zakładce Listy startowe.
- Liczone jest wyłącznie pełne zgłoszenie oraz wpłata wpisowego na wskazane w niniejszym regulaminie i na stronie zawodów konto. Potwierdzeniem rejestracji jest pojawienie się uczestnika/uczestniczki na liście startowej na stronie www.pieninyultratrail.pl, a także wiadomość wysłana na adres e-mail podany w czasie rejestracji.
- Opłata startowa nie jest ważna, jeżeli uczestnik/uczestniczka nie zostanie zgłoszony/a elektronicznie, jeżeli została dokonana po terminie lub gdy zostanie wniesiona po wyczerpaniu limitu miejsc.
- Po osiągnięciu limitu miejsc wszystkie nieopłacone zgłoszenia zostaną przeniesione na listę rezerwową oraz automatycznie zostaną otwarte zapisy na listę rezerwową.
- W sytuacji przeniesienia z listy rezerwowej na listę główną uczestnik/uczestniczka będzie informowany/a mailowo na adres e-mail podany podczas rejestracji i będzie mieć 5 dni na dokonanie płatności. W przypadku nieuiszczenia opłaty w terminie zgłoszenie zostanie usunięte, a wolne miejsce zajmie kolejna osoba z listy rezerwowej.
W ramach opłaty startowej zapewniamy:
- tracking GPS (dot. tylko trasy Spiski Wędrowiec)
- bufety na trasie zgodnie z informacjami przedstawionymi na stronie zawodów. Szczegółowe informacje dotyczące wyposażenia bufetów zostaną zamieszczone w informatorze technicznym najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem zawodów;
- bufet regeneracyjny po biegu;
- numer startowy oraz chip do elektronicznego pomiaru czasu;
- mapę z trasą biegu;
- worek 30 l na depozyt na metę;
- dodatkowy worek 30 l na przepak (dot. tras Niepokorny Mnich i Spiski Wędrowiec);
- dodatkowy worek 30 l na depozyt na start (dot. tylko trasy Lubań Vertical);
- elektroniczny pomiar czasu;
- pamiątkowe medale dla osób, które ukończą bieg;
- nagrody i statuetki dla najlepszych zawodników na poszczególnych trasach;
- zabezpieczenie medyczne i GOPR;
- transport na start zawodów ze Szczawnicy do Jaworek (dot. tras Hardy Rolling oraz Chyża Durbaszka);
- transport na start zawodów ze Szczawnicy do Ochotnicy Dolnej oraz po zejściu z Lubania z powrotem do Szczawnicy (dot. trasy Lubań Vertical);
- transport na start zawodów ze Szczawnicy do Niedzicy (dot. trasy Spiski Wędrowiec)
- oznaczenie trasy.
- Każdy uczestnik i uczestniczka ponosi koszt opłaty startowej, która umożliwia udział w zawodach. Wyjątek stanowią uczestnicy akcji #BiegamDobrze, których obowiązuje procedura opisana w załączniku nr 1 niniejszego Regulaminu.
- Opłata startowa na poszczególnych dystansach wynosi odpowiednio:
- Spiski Wędrowiec:
- 400 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 430 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 460 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 490 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 520 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Niepokorny Mnich:
- 325 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 355 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 385 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 415 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 440 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Dziki Groń:
- 280 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 310 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 340 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 370 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 400 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Wielka Prehyba:
- 240 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 265 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 290 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 315 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 340 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Żwawe Wierchy:
- 210 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 235 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 260 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 285 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 310 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Chyża Durbaszka:
- 185 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 210 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 235 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 260 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 285 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Hardy Rolling:
- 120 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 130 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 140 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 150 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 160 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Lubań Vertical
- 120 zł wpłacone do 8. stycznia 2026
- 130 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2026
- 140 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2026
- 150 zł wpłacone od 20. marca do 8. kwietnia 2026
- 160 zł wpłacone od 9. kwietnia do 20. kwietnia 2026
- Przy wpłatach realizowanych od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- O wysokości opłaty startowej decyduje moment dokonania płatności za udział w biegu, a nie moment wypełnienia formularza zgłoszeniowego.
- Uczestnikom/uczestniczkom urodzonym w roku 1960 lub wcześniej Organizator przyznaje zniżkę w opłacie startowej w wysokości 50%.
- Uczestnicy/uczestniczki biorący/e udział w więcej niż jednym biegu otrzymują zniżkę na drugą i kolejne opłaty startowe w wysokości 30,00 zł. W celu realizacji zniżki należy skontaktować się z organizatorem mailowo: info@pieninyultratrail.pl
- Pakiet startowy osób biorących udział w więcej niż jednym biegu będzie zawierał po jednym egzemplarzu dublujących się elementów, jak np. mapa. Jednocześnie pozostają zachowane wszystkie inne świadczenia.
Zawodnicy i zawodniczki elity mogą zgłosić się do udziału w zawodach na preferencyjnych warunkach, zgodnie poniższymi zasadami.
Bezpłatny udział na dowolnym dystansie:
- Zawodnicy i zawodniczki z I miejsca z dowolnego dystansu z poprzedniej edycji (2025).
- Zawodnicy legitymujący się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 825 punktów,
- Zawodniczki legitymujące się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 700 punktów.
Udział w zawodach z 50% zniżką w opłacie startowej:
- Zawodnicy i zawodniczki z miejsc II i III z dowolnego dystansu z poprzedniej edycji (2025).
Udział w zawodach z najniższą stawką opłaty startowej, bez względu na termin płatności (pamiętaj: przy wpłatach od 9. kwietnia 2026 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, patrz pkt. 8.) :
- Zawodnicy legitymujący się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 750 punktów,
- Zawodniczki legitymujące się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 625 punktów,
- Zawodnicy nieklasyfikowani w rankingu ITRA, ale legitymujący się dobrymi wynikami biegowymi w ostatnich 3 latach.
- Zawodnik/zawodniczka chcący/a skorzystać z preferencyjnych warunków udziału w zawodach w pierwszej kolejności musi zarejestrować swoje konto w serwisie: zapisy.strefaprzygod.pl lub sprawdzić poprawność istniejących danych, dokonać zgłoszenia na wybraną trasę, a następnie napisać maila na adres: info@pieninyultratrail.pl celem potwierdzenia warunków rejestracji.
- Udział w imprezie na preferencyjnych warunkach jest możliwy TYLKO do momentu wyczerpania pakietów startowych w dodatkowej puli organizatora.
Opłatę startową za udział w zawodach należy wnieść poprzez system płatności on-line na stronie zapisów (paynow) lub uiścić przelewem na konto:
Wpłaty w PLN przyjmujemy na konto:
95 1140 2004 0000 3202 7721 0296
(mBank)
Fundacja Strefa Przygód
Staw II 12/17
62-420 Strzałkowo
Tytuł wpłaty: [nazwa biegu] + [imię i nazwisko Uczestnika/Uczestniczki]
*(przy wpłatach za więcej niż 3 osoby prosimy listę osób przesłać mailem)
Wpłaty w EURO przyjmujemy na konto:
IBAN: PL 71 1140 2004 0000 3212 0612 0267
BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK
Nazwa i adres banku: mBank S.A., PO Box 2108, 90-959 Łódź 2
SORT CODE: 11402004
Zwrot opłaty startowej przy wcześniejszej rezygnacji ze startu i skutecznym poinformowaniu Organizatorów jest możliwy na następujących warunkach:
- w przypadku rezygnacji ze startu do 31. stycznia 2026 zwrócona zostanie kwota wpłaconego wpisowego po potraceniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 5 zł,
- w przypadku rezygnacji ze startu w terminie od 1. lutego do 28. lutego 2026 zwrócone zostanie 50% kwoty wpłaconego wpisowego,
- rezygnacja po 28. lutego 2026, w czasie wyścigu lub niestawienie się na starcie zawodów nie uprawnia do zwrotu wpisowego,
- do 17. kwietnia 2026 do godziny 12:00 uczestnik/uczestniczka może przekazać swoje wpisowe na rzecz innej osoby (osoba, na którą przepisywany jest pakiet powinna zarejestrować się w systemie zapisów, natomiast osoba, która odstępuje pakiet powinna zalogować się na swoje konto w systemie zapisów i dokonać elektronicznej zmiany zgłoszenia,
- od 17. kwietnia 2026 po godzinie 12:00 przepisanie pakietu na inną osobę jest możliwe już tylko w biurze zawodów, osoba odstępująca pakiet powinna w tym celu wypełnić stosowne upoważnienie dostępne do pobrania ze strony zawodów, przesłać je mailem na adres: info@pieninyultratrail.pl, a osoba przejmująca pakiet powinna zgłosić się w biurze zawodów celem dopełnienia formalności (akceptacja wymaganych oświadczeń, podmiana danych na liście startowej),
- przepisanie pakietu na inną osobę jest bezpłatne, a po przepisaniu pakietu możliwa jest również zmiana dystansu – patrz pkt. 12,
- organizator nie zwraca opłaty startowej osobom, które nie ukończyły zawodów lub też nie wzięły udziału w zawodach oraz nie przenosi opłaty startowej na inne/kolejne zawody.
- szczegółowo rozpisane procedury przepisywania pakietów wraz z upoważnieniami znajdują się na stronie zawodów,
- opcja elektronicznego przepisania zgłoszenia na inną osobę zostanie udostępniona w trakcie trwania zapisów, więc przed jej uruchomieniem osoba, która odstępuje pakiet powinna przesłać dane obu osób (imiona, nazwiska, adresy e-mail oraz dystans, którego dotyczy zgłoszenie) na adres: info@pieninyultratrail.pl).
- Organizator dopuszcza możliwość zmiany zadeklarowanego wcześniej przez uczestnika/uczestniczkę dystansu. Zmiana jest możliwa za pośrednictwem panelu zgłoszeń (zapisy.strefaprzygod.pl) po zalogowaniu na konto użytkownika, lecz jednocześnie zależy od dostępności pakietów na innych dystansach.
- W przypadku przepisania na dystans dłuższy uczestnik/uczestniczka powinien/powinna dopłacić różnicę wpisowego pomiędzy dystansami (różnica liczona na podstawie terminu pierwotnej wpłaty).
- W przypadku przepisania na dystans krótszy Organizator zwraca różnicę wpisowego zgodnie z harmonogramem zwrotów:
- do 31. stycznia 2026 zwrócona zostanie różnica wpisowego pomiędzy dystansami po potraceniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 5 zł,
- od 1. lutego do 28. lutego 2026 zwrócone zostanie 50% różnicy wpisowego pomiędzy dystansami,
- zgłoszenie zmiany po 28. lutego 2026 nie uprawnia do zwrotu różnicy wpisowego pomiędzy dystansami.
- Opcja elektronicznej zmiany dystansu zostanie udostępniona w trakcie trwania zapisów, więc przed jej uruchomieniem chęć zmiany dystansu należy zgłaszać mailem na adres: info@pieninyultratrail.pl.
- Wszyscy uczestnicy/uczestniczki startujący/e w zawodach muszą zostać zweryfikowani/e w Biurze Zawodów.
- Weryfikacji w Biurze Zawodów można dokonać:
- osobiście – na podstawie dokumentu tożsamości ze zdjęciem;
- przez osobę upoważnioną – upoważnienie jest możliwe z poziomu konta użytkownika w panelu zapisów.
- W Biurze Zawodów uczestnicy/uczestniczki otrzymują pakiety startowe, zawierające m.in.: numer startowy, chip do pomiaru czasu, agrafki, mapę z trasami biegów.
- Pakiety startowe można odebrać w godzinach działania Biura Zawodów zgodnie z harmonogramem opublikowanym na stronie zawodów. Pakiety nieodebrane w Biurze Zawodów nie będą wysyłane ani wydawane w terminie późniejszym.
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzyma w Biurze Zawodów numer startowy oraz chip.
- Przez cały czas trwania zawodów uczestnicy/uczestniczki zobowiązani są posiadać numer startowy umieszczony z przodu, w miejscu widocznym dla sędziów oraz chip przyczepiony do buta – inne umieszczenie chipa nie gwarantuje poprawnego odczytu przez system pomiarowy, co może prowadzić do dyskwalifikacji bądź też do nieprawidłowego pomiaru czasu uczestnika/uczestniczki.
- Maty pomiarowe znajdują się przy wybranych punktach żywieniowych. Uczestnik/uczestniczka ma obowiązek przebiegu przez punkt żywieniowy po pełnej wyznaczonej trasie, nawet jeśli nie zamierza korzystać z punktu żywieniowego. Ominięcie punktu jest równoznaczne ze skróceniem trasy, co może skutkować nałożeniem kary czasowej lub dyskwalifikacją.
- Na trasie każdego biegu wyznaczone są limity czasu, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki.
- Limity na pokonanie poszczególnych tras:
- Lubań Vertical: 2,5 godziny.
- Hardy Rolling: 3,5 godziny.
- Chyża Durbaszka: 5 godzin.
- Żwawe Wierchy: 8 godzin.
- Wielka Prehyba: 9 godzin.
- Dziki Groń: 15 godzin.
- Niepokorny Mnich: 20 godzin.
- Spiski Wędrowiec: 30 godzin.
- Na trasie Dziki Groń ustanowiono limity pośrednie, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki:
- Bacówka na Obidzy – 10 h (godz. 16:00)
- Schronisko pod Durbaszką – 12 h 30 min (godz. 18:30)
- Na trasie Niepokorny Mnich ustanowiono limity pośrednie, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki:
- Rytro – 11 h 15 minut (godz. 12:15)
- Bacówka na Obidzy – 15 h 30 minut (godz. 16:30)
- Schronisko pod Durbaszką – 17 h 45 min (godz. 18:45)
- Na trasie Spiski Wędrowiec ustanowiono limity pośrednie, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki:
- Tylmanowa – 15 h (piątek, godz. 06:00)
- Rytro – 20 h 30 minut (piątek, godz. 11:30)
- Bacówka na Obidzy – 25 h 15 min (piątek, godz. 16:15)
- Schronisko pod Durbaszką – 27 h 45 minut (piątek, godz. 18:45)
- Uczestnicy i uczestniczki, którzy/re nie ukończą biegu we wskazanym limicie lub nie przekroczą punktu pomiaru czasu we wskazanym limicie, są bezwzględnie zobowiązani/ne do przerwania biegu i zejścia z trasy oraz do kontaktu z koordynatorem danego punktu lub telefonicznie na numer kontaktowy podany na numerze startowym celem ustalenia warunków transportu powrotnego do Szczawnicy.
- Uczestnicy i uczestniczki pozostający/ce na trasie po upływie wskazanego limitu czasu, czynią to na własne ryzyko i odpowiedzialność, stosownie do przepisów ruchu drogowego, przepisów terenu, na którym się znajdują oraz Kodeksu Cywilnego.
- Na trasie będą znajdować się punkty odżywcze. Dokładna rozpiska punktów dostępna jest na stronie: pieninyultratrail.pl w zakładce Trasy.
- Szczegółowy harmonogram godzin działania punktów odżywczych udostępniony zostanie w komunikacie technicznym, udostępnionym przed zawodami.
- Na punktach odżywczych uczestnicy/uczestniczki będą mogli/mogły skorzystać z dostępnych tam bufetów.
- Poza punktami odżywczymi uczestnicy/uczestniczki będą mogli/mogły we własnym zakresie korzystać ze znajdujących się na trasie schronisk.
- Strefa cateringu po biegu: z bufetów po biegu mogą korzystać wyłącznie uczestnicy/uczestniczki zawodów. Wejście do strefy cateringu możliwe będzie wyłącznie za okazaniem numeru startowego. Ciepły posiłek zostanie wydany wyłącznie za okazaniem numeru startowego.
- Godziny pracy strefy cateringu po biegu:
- Piątek, 24.04.2026: 08:00 – 22:00 dla uczestników i uczestniczek tras Spiski Wędrowiec, Niepokorny Mnich, Dziki Groń, Lubań Vertical.
- Sobota, 25.05.2026: 10:00 – 21:00 dla uczestników i uczestniczek tras Wielka Prehyba, Żwawe Wierchy, Chyża Durbaszka, Hardy Rolling.
- Z wyjątkiem krótkich fragmentów, trasy w większości zostały poprowadzone górskimi szlakami turystycznymi.
- Trasa, oprócz oznaczenia szlakowego, zostanie dodatkowo oznaczona przez Organizatora taśmami oraz strzałkami kierunkowymi. Szczegóły znakowania trasy zostaną podane w informatorze technicznym.
- Ewentualne zmiany ostatecznego przebiegu trasy zostaną opublikowane w informatorze technicznym.
- W trakcie całych zawodów należy poruszać się wyłącznie po trasie wskazanej przez Organizatora.
- Zorganizowana pomoc osób trzecich (suport) jest dopuszczona w strefach punktów żywieniowych. Jakakolwiek zorganizowana pomoc w czasie rywalizacji sportowej na trasie poza wyznaczonymi strefami jest niedozwolona. Uczestnicy/uczestniczki korzystający/e ze zorganizowanego suportu poza punktami odżywczymi będą karani/e dyskwalifikacją.
- Organizator dopuszcza pomoc osób trzecich na trasie w przypadkach, gdy jest to spontaniczna pomoc, np. innego uczestnika/uczestniczki lub gest gościnności mieszkańców z miejscowości, przez które prowadzą trasy, a także osób spotykanych na trasach.
- Zabroniony jest dojazd samochodami do schronisk górskich: Schronisko na Przehybie i Schronisko pod Durbaszką. Ewentualna pomoc na tych punktach wymaga dotarcia do nich w inny sposób. Przy pozostałych punktach należy zachować szczególną ostrożność w trakcie dojazdu i parkowania przy punktach żywieniowych. Dodatkowe informacje dotyczące dostępu i ruchu w okolicy punktów żywieniowych zostaną opublikowane na stronie pieninyultratrail.pl
- W celu zachowania płynności startu zostaną przygotowane oznaczenia stref startowych bazujących na punktacji ITRA. Sprawdzenie aktualnej punktacji będzie możliwe na stronie itra.run. Danej punktacji odpowiada korespondujący z nią czas biegu, więc osoby nie posiadające rankingu ITRA powinny ustawić się w strefie swojego przewidywanego czasu biegu. Szczegółowe informacje będą dostępne na stronie Wydarzenia.
- Zakazane są wszelkie czynności mogące naruszyć piękno naturalnych obszarów, przez które prowadzą trasy biegów, zwłaszcza: porzucanie śmieci, niszczenie roślinności, zakłócanie ciszy w rezerwatach, palenie ognisk, itp.
- Wszystkie śmieci należy zostawiać na punktach odżywczych lub donieść do mety.
- Uczestnicy/uczestniczki łamiący/e w czasie wydarzenia obowiązujące zasady dotyczące ochrony środowiska będą dyskwalifikowani/e.
- Ze względu na przebieg tras przez teren rezerwatu i tereny pasterskie zakazany jest udział w biegu z psem.
- Z dbałości o naturalne środowisko na punktach odżywczych nie udostępniamy kubków jednorazowych, każdy uczestnik/uczestniczka powinien/powinna posiadać własne naczynie (kubek, bidon, flask etc.) w celu skorzystania z napojów na punktach odżywczych.
- Zabrania się pozostawiania cennych rzeczy (telefonów, dokumentów) w depozytach.
- Organizator zwraca uwagę uczestników/uczestniczek na wielość niebezpieczeństw i zagrożeń wynikających z uczestnictwa w imprezie sportowej, związanych z dużym wysiłkiem fizycznym, które mogą polegać m.in. na ryzyku utraty życia i zdrowia. Organizator zaleca przed rozpoczęciem przygotowań do zawodów oraz w trakcie przygotowań dokonanie stosownych badań medycznych lub konsultacji lekarskiej, w zależności od wieku oraz kondycji fizycznej uczestnika/uczestniczki.
- Organizator jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej wobec uczestników/uczestniczek zawodów.
- Organizator nie zapewnia uczestnikom/uczestniczkom zawodów ubezpieczenia NNW. Uczestnicy powinni zadbać o ubezpieczenie we własnym zakresie.
- Organizator nie zapewnia jakiegokolwiek ubezpieczenia na życie, zdrowotnego lub od odpowiedzialności cywilnej z tytułu choroby, wypadku, odniesienia obrażeń, poniesienia śmierci lub poniesienia jakichkolwiek strat bądź szkód, jakie mogą wystąpić w związku z obecnością lub uczestnictwem w zawodach.
- Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest upoważnienie personelu medycznego i paramedycznego zatrudnionego w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu poszkodowanego uczestnika/uczestniczki w bezpieczne miejsce.
- Służby medyczne lub Organizator zawodów mogą zakazać dalszego kontynuowania biegu przez uczestnika/uczestniczkę, jeśli zachodzi podejrzenie złego stanu zdrowia zagrażającego życiu lub zdrowiu uczestnika/uczestniczki.
- Akceptując niniejszy Regulamin, uczestnik/uczestniczka potwierdza, że udział w zawodach wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci). Przekazanie Organizatorowi prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego oraz dokonanie opłaty rejestracyjnej oznacza, że uczestnik/uczestniczka rozważył/a i ocenił/a charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w zawodach i dobrowolnie zdecydował/a się podjąć to ryzyko, startując w zawodach wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Warunkiem uczestnictwa w biegu jest posiadanie odpowiedniego oraz aktualnego badania lekarskiego dopuszczającego do startu w wybranym biegu lub zaakceptowanie podczas rejestracji oświadczenia dotyczącego stanu zdrowia uczestnika/uczestniczki oraz braku przeciwwskazań do udziału w zawodach.
- Nad bezpieczeństwem uczestników/uczestniczek na trasach zawodów będzie czuwać Grupa Podhalańska GOPR i Krynicka Grupa GOPR.
- Niezależnie od miejsca rezygnacji, jeśli uczestnik/uczestniczka wycofa się z biegu w trakcie rywalizacji jest zobowiązany/a niezwłocznie poinformować o tym Organizatora telefonicznie na numer telefonu wskazany na numerze startowym.
- Z wybranych punktów odżywczych (Kacwin, Łapsze Wyżne, Huba, Krościenko, Tylmanowa, Rytro, Kosarzyska, Bacówka na Obidzy) Organizator zapewnia regularny transport busami na metę.
- Transport z innych punktów odżywczych lub innych miejsc na trasie odbywa się po indywidualnych ustaleniach z koordynatorem zejść z trasy (numer telefonu umieszczony na numerze startowym) lub koordynatorem danego punktu.
- Osoby, które nie zgłoszą niezwłocznie Organizatorowi swojego zejścia z trasy mogą zostać obciążone kosztami nieuzasadnionej akcji poszukiwawczej.
- W trakcie trwania całych zawodów każdy uczestnik/uczestniczka jest zobowiązany/a posiadać przy sobie wyposażenie obowiązkowe wskazane dla trasy, na której startuje.
- Wyposażenie może być kontrolowane przez Organizatora zarówno przed startem, jak i na mecie zawodów.
- Brak niezbędnego wyposażenia będzie skutkować naliczeniem kary czasowej dla uczestnika/uczestniczki. Wysokość naliczanej kary czasowej to 15 minut za każdy z brakujących elementów wyposażenia. Kara czasowa będzie doliczana do czasu, jaki uczestnik/uczestniczka uzyskał/a na mecie zawodów.
Lubań Vertical:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC.
Hardy Rolling:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,25 litra,
Chyża Durbaszka:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,25 litra,
Żwawe Wierchy
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,5 litra,
Wielka Prehyba:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming).
- koc ratunkowy/folia NRC
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,5 litra,
Dziki Groń:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC,
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 1 litra.
Niepokorny Mnich:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC,
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 1 litra,
- czołówka/latarka.
Spiski Wędrowiec:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC,
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 1 litra,
- czołówka/latarka.
Wyposażenie zalecane:
- ubiór odpowiedni do aktualnej pogody,
- czołówka lub latarka dla uczestników/uczestniczek biegu Dziki Groń, szczególnie w przypadku osób, które biorą udział w biegu po raz pierwszy lub szacują, że mogą walczyć o ukończenie biegu w limicie czasu,
- kurtka przeciwdeszczowa (niezależnie od spodziewanej pogody),
- apteczka osobista,
- osobom startującym na trasie Lubań Vertical zalecamy umieszczenie w depozycie naczynia do picia, z którego będą mogły skorzystać na mecie (nie udostępniamy jednorazowych kubków).
- Wydanie depozytu następuje wyłącznie za okazaniem numeru startowego.
- Wszystkie przepaki i depozyty należy odebrać ze strefy depozytów do godziny 21:00 w sobotę 25. kwietnia 2026.
- Rzeczy nieodebrane przez uczestników/uczestniczki w trakcie zawodów zostaną przekazane do biura rzeczy znalezionych Organizatora zawodów.
Żwawe Wierchy, Wielka Prehyba, Dziki Groń:
- Każdy uczestnik/uczestniczka może przygotować depozyt, który będzie oczekiwał na mecie zawodów. Worki na depozyty wraz z naklejkami do ich oznaczenia zostaną wydane razem z pakietem w biurze zawodów. Depozyty należy zdawać na starcie zawodów w Szczawnicy w wyznaczonym miejscu.
Hardy Rolling, Chyża Durbaszka:
- Każdy uczestnik/uczestniczka może przygotować depozyt, który będzie oczekiwał na mecie zawodów. Worki na depozyty wraz z naklejkami do ich oznaczenia zostaną wydane razem z pakietem w biurze zawodów. Depozyty należy zdawać na starcie zawodów w Jaworkach w wyznaczonym miejscu. Worki depozytowe zostaną przetransportowane na metę do Szczawnicy.
Niepokorny Mnich:
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje w biurze zawodów dwa worki oraz dwie naklejki do ich oznaczenia. Obydwa worki należy zdeponować tuż przed startem, worek depozytowy na metę w wyznaczonej strefie, natomiast worek na przepak na trasie – bezpośrednio do przygotowanego auta transportowego.
- Po starcie biegu przepaki zostaną przetransportowane na punkt odżywczy w Rytrze. Wykorzystane przez uczestników/uczestniczki przepaki będą sukcesywnie zwożone na metę. Organizator zastrzega sobie prawo do zwożenia przepaków w miarę możliwości logistycznych. Wszystkie przepaki będą do odbioru w strefie depozytów na mecie.
Spiski Wędrowiec:
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje w biurze zawodów dwa worki oraz dwie naklejki do ich oznaczenia.
- Worek 1: Worek na przepak (punkt: Tylmanowa) należy zdeponować w miasteczku biegowym w Szczawnicy, przed odjazdem na start. Wykorzystane przez uczestników/uczestniczki przepaki z Tylmanowej będą sukcesywnie zwożone na metę. Organizator zastrzega sobie prawo do zwożenia przepaków w miarę możliwości logistycznych. Wszystkie przepaki będą do odbioru w strefie depozytów na mecie.
- Worek 2: Drugi worek (depozyt na metę) należy zdać na starcie zawodów w Niedzicy wyznaczonym miejscu, worki depozytowe zostaną przetransportowane na metę do Szczawnicy. Ewentualnie, jeśli uczestnik/uczestniczka nie potrzebuje zabierać niczego do Niedzicy, może zdeponować worek w strefie depozytów w Szczawnicy, przed wyjazdem na start.
Lubań Vertical:
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje w biurze zawodów dwa worki oraz dwie naklejki do ich oznaczenia.
- Worek 1: Worek oddawany przy biurze zawodów w Szczawnicy zostanie przetransportowany na metę na Lubań. Maksymalna godzina oddawania depozytu na metę zostanie podana w komunikacie technicznym przed biegiem.
- Worek 2: Worek oddawany przed startem w Ochotnicy zostanie przetransportowany do Szczawnicy do głównej strefy depozytów.
- Biegi mają charakter rywalizacji sportowej.
- Najszybsze kobiety i najszybsi mężczyźni na każdej z tras zostaną nagrodzeni.
- Podczas zawodów prowadzone będą następujące klasyfikacje: klasyfikacja open, klasyfikacja open kobiet, klasyfikacja open mężczyzn oraz klasyfikacje wiekowe kobiet i mężczyzn.
- Klasyfikacje wiekowe:
- K20, M20: 16-29 lat,
- K30, M30: 30-39 lat,
- K40, M40: 40-49 lat,
- K50, M50: 50-59 lat,
- K60, M60: 60-69 lat,
- K70, M70: 70+ lat.
- Podstawą klasyfikacji jest elektroniczny pomiar czasu. Na trasie biegu oraz na starcie i na mecie znajdować się będą maty kontrolne, które odnotowują pojawienie się uczestnika/uczestniczki w danym punkcie. Brak odczytu na danym punkcie może spowodować dyskwalifikację uczestnika/uczestniczki.
- Klasyfikacja uczestnika/uczestniczki odbywa się na podstawie czasów brutto, liczonych od momentu startu biegu do momentu odczytu chipa na mecie.
- W wynikach końcowych biegu każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje informację o czasie brutto.
- Nieoficjalne wyniki biegu zostaną zamieszczone na stronie www.pieninyultratrail.pl bezpośrednio po biegu.
- Wszyscy uczestnicy/uczestniczki, którzy ukończą Pieniny Ultra-Trail® otrzymują na mecie pamiątkowe medale lub sadzonkę drzewa, jeśli zdecydują się wziąć udział w akcji „Las na medal”.
- Zdobywcy miejsc I – III w klasyfikacjach open kobiet i open mężczyzn otrzymają pamiątkowe statuetki oraz nagrody rzeczowe lub finansowe.
- Zdobywcy miejsc I – III w klasyfikacjach wiekowych otrzymają pamiątkowe statuetki.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ufundowania dodatkowych nagród pieniężnych i rzeczowych w wybranych przez siebie kategoriach i klasyfikacjach.
- Szczegółowe informacje dotyczące nagród zostaną opublikowane najpóźniej 31.03.2026 na stronie www.pieninyultratrail.pl
- Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest zaakceptowanie podczas rejestracji stosownego oświadczenia dotyczącego zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku uczestnika/uczestniczka oraz oświadczenia dotyczącego przetwarzania danych osobowych uczestnika/uczestniczki.
- Warunkiem uczestnictwa w biegach jest również wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestnika/uczestniczki podanych w formularzu zgłoszeniowym, przez administratora danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), którym jest Fundacja Strefa Przygód z siedzibą pod adresem Staw II 12/17, 62-420 Strzałkowo, w celu i w zakresie niezbędnym do realizacji imprezy sportowej, w tym do publikacji danych uczestnika na listach startowych oraz listach z wynikami oraz przesłania rezultatu uczestnika na wskazany podczas rejestracji nr telefonu.
- Uczestnikowi/uczestniczce przysługuje prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne i niezbędne do uczestnictwa w imprezie sportowej.
- Dane uczestnika/uczestniczki mogą być przekazywane podmiotom współpracującym przy realizacji imprezy i akcji z nią związanych, na podstawie odpowiednich umów powierzenia.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji imprezy, szczegóły przechowywania konkretnych danych określa Polityka Prywatności.
- Uczestnik/uczestniczka ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących uczestnika/uczestniczki narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. lub przepisy ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
- Administrator może przetwarzać dane osobowe w związku z organizacją imprezy Pieniny Ultra-Trail® także we współpracy z innymi osobami, np. wolontariuszami, które to osoby realizują czynności związane z organizacją i przebiegiem imprezy.
- Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych uczestnika określa Polityka Prywatności.
- Organizator przyjmuje oficjalne protesty dotyczące łamania regulaminu zawodów w dniu danego biegu:
- 24. kwietnia 2026 do godziny 19:45 dla tras Lubań Vertical, Dziki Groń, Niepokorny Mnich, Spiski Wędrowiec,
- 25. kwietnia 2026 do godziny 15:45 dla tras Chyża Durbaszka i Żwawe Wierchy
- 25. kwietnia 2026 do godziny 19:45 dla tras Hardy Rolling i Wielka Prehyba
Protesty wniesione po tych terminach nie będą rozpatrywane.
- Pozostałe protesty, np. dotyczące błędów w wynikach przyjmowane są do dnia 28. kwietnia 2026 r. do końca dnia.
- Ostateczne i oficjalne wyniki zostaną opublikowane w dniu 29. kwietnia 2026 r.
- Od dnia 30. kwietnia 2026 Organizator nie będzie przyjmował protestów i nie będzie wprowadzał zmian na listach z wynikami.
- Protesty można składać mailowo na adres: info@pieninyultratrail.pl lub osobiście w biurze zawodów zlokalizowanym na mecie zawodów.
- Organizator rozpatruje protesty w możliwie najkrótszym czasie, maksymalnie w ciągu 48 godzin.
- Wszelkie reklamacje, uwagi i wnioski w sprawach związanych z uczestnictwem w imprezie można składać w terminie 7 dni od dnia jej zakończenia na adres e-mail info@pieninyultratrail.pl, z dopiskiem „Reklamacja”. Organizator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia.
- Podczas rejestracji można wypełnić dane do wystawienia faktury. Po zaksięgowaniu wpłaty faktura zostanie wystawiona w ciągu kilku dni i przesłana na adres e-mail użyty podczas rejestracji.
- Osoby, które chcą otrzymać fakturę przed opłaceniem opłaty startowej lub za większą liczbę uczestników jednocześnie powinny przesłać wymagane dane potrzebne do wystawienia dokumentu mailem na adres: info@pieninyultratrail.pl.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami faktura za wniesioną opłatę startową może zostać wystawiona do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano płatności.
- Zgodnie z przepisami podatkowymi, ze względu na dokonanie płatności przed wykonaniem usługi, zostanie wystawiona faktura zaliczkowa obejmująca pełną kwotę wniesionej opłaty. Tym samym faktura zaliczkowa jest jednocześnie fakturą końcową.
- Akceptując Regulamin, uczestnik/uczestniczka wyraża zgodę na przesyłanie/udostępnianie faktur bez podpisu odbiorcy, w formie elektronicznej. Zgoda ta nie wyłącza prawa Organizatora do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
Biorąc pod uwagę, że wydarzenia w ramach Festiwalu biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® w dużym stopniu zależą od warunków atmosferycznych, Organizator zwraca uwagę uczestnika na zagrożenia związane z ewentualną, konieczną zmianą terminu startu wybranego dystansu, zmianą trasy biegu lub koniecznością przeniesienia startu wydarzenia na inny dzień w ramach weekendu festiwalowego.
Niebezpieczne warunki atmosferyczne
W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających lub znacznie utrudniających start wybranego dystansu o zaplanowanej godzinie, start może zostać przesunięty na inną godzinę lub najbliższy dzień, w którym organizacja wydarzenia nie będzie zagrażać bezpieczeństwu uczestników. Organizator niezwłocznie poinformuje uczestników o takiej zmianie.
Ekstremalne zdarzenie średniej długości
W przypadku wystąpienia ekstremalnego zdarzenia (np. powodzi, nawałnicy) uniemożliwiającego przeprowadzenie całości lub części Festiwalu biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® w dniach 25-27 kwietnia 2025 r., wydarzenia w ramach Festiwalu zostaną przesunięte na inny termin, w którym organizacja wydarzenia nie będzie zagrażać bezpieczeństwu uczestników oraz będzie możliwa do przeprowadzenia od strony organizacyjnej. Organizator niezwłocznie poinformuje uczestników o takiej zmianie.
Ekstremalne zdarzenie długotrwałe
W przypadku wystąpienia ekstremalnego zdarzenia o charakterze długotrwałym (np. stanu pandemii, ryzyka lub stanu konfliktu zbrojnego) uniemożliwiającego przeprowadzenie Festiwalu biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® w dniach 25-27 kwietnia 2025 r. oraz zaplanowania przeniesienia terminu Festiwalu na inny dzień, Organizator po otrzymaniu prośby uczestnika, zwróci uczestnikowi opłatę odpowiadającą wysokości opłaty za start na wybranym dystansie.
- O ewentualnych zmianach dotyczących harmonogramu zawodów lub przebiegu tras uczestnicy/uczestniczki zostaną poinformowani przed rozpoczęciem zawodów.
- Naruszenie postanowień Regulaminu może skutkować nałożeniem kary czasowej lub dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki. Każdorazowo tego typu zdarzenia będą indywidualnie rozpatrywane przez Organizatora.
- W czasie trwania biegu uczestnicy/uczestniczki powinni/e stosować się do poleceń wydawanych przez osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo, służby porządkowe oraz inne osoby wyznaczone przez Organizatora.
- Uczestnicy/uczestniczki podczas biegu będą zmuszeni/zmuszone do przekroczenia dróg lokalnych i wojewódzkich. Każdorazowo miejsca takie będą nadzorowane przez obsługę zawodów. Obsługa będzie wyposażona w odblaskowe kamizelki. Uczestnicy/uczestniczki zobowiązani/e są do zachowania szczególnej ostrożności oraz bezwzględnego stosowania się do poleceń obsługi. Niedozwolone jest przekraczanie dróg w miejscach innych niż wskazane przez organizatora.
- Organizator zapewnia uczestnikom/uczestniczkom zabezpieczenie medyczne oraz GOPR. Punkty medyczne będą zlokalizowane przy punktach odżywczych oraz na starcie i mecie. W przypadku zdarzenia stanowiącego zagrożenie dla zdrowia lub życia, uczestnicy/uczestniczki powinni poinformować Organizatora o zdarzeniu wykorzystując numer telefonu zamieszczony na numerze startowym.
- Przed zawodami zostanie wydany informator techniczny, w którym zostaną podane szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych biegów. Komunikat techniczny zostanie przesłany do wszystkich zapisanych uczestników/uczestniczek, na wskazany przez nich/nie w formularzu rejestracji adres e-mail, a także zamieszczony na stronie zawodów najpóźniej na 10 dni przed zawodami.
- Zgodnie z rekomendacją Ministerstwa Sportu i Turystyki z dn. 20 lipca 2022 r., w 13. Pieniny Ultra-Trail nie mogą brać udziału zawodnicy i zawodniczki posiadający licencje krajowych federacji sportowych Rosji i Białorusi. Pozostali zawodnicy i zawodniczki będący obywatelami Rosji i Białorusi mogą wziąć udział w biegu wyłącznie jako uczestnicy neutralni, pod warunkiem przesłania na adres info@pieninyultratrail.pl skanu OŚWIADCZENIA, w którym potwierdzają, że:
- nie reprezentują państwa rosyjskiego ani białoruskiego;
- nie otrzymują finansowania ze źródeł powiązanych z państwem rosyjskim lub białoruskim, w tym od sponsorów kontrolowanych przez osoby lub podmioty objęte sankcjami Unii Europejskiej;
- nie wyrażają poparcia dla inwazji na Ukrainę, władz Rosji ani Białorusi oraz ich przywódców
- Brak złożenia wymaganego oświadczenia skutkuje niedopuszczeniem do udziału w biegu, a wniesiona opłata startowa nie podlega zwrotowi.
strona www: www.pieninyultratrail.pl
e-mail: info@pieninyultratrail.pl
Regulamin akcji #BiegamDobrze w ramach 13. Pieniny Ultra-Trail
1. Uczestnik, zgodnie z Regulaminem 13. Pieniny Ultra-Trail, w momencie zgłaszania się do biegu, ma obowiązek wyboru jednej spośród możliwych ścieżek rejestracji:
- od 4. listopada 2025 (wtorek) od godziny 20:00 do kwietnia 2026 roku (poniedziałek) do godziny 12:00 – dla ścieżki tradycyjnej.
- od 4. listopada 2025 (wtorek) od godziny 20:00 do kwietnia 2026 roku (środa) do godziny 23:59 – dla ścieżki charytatywnej.
Rejestracja zostanie zakończona wcześniej w przypadku osiągnięcia limitu miejsc na danej trasie.
2. Aby zgłosić się do udziału w akcji #BiegamDobrze, należy wykonać wszystkie poniższe kroki:
- wypełnić standardowy formularz zgłoszeniowy do biegu
- przechodząc do płatności wybrać „Organizuję zbiórkę przez #BiegamDobrze”
- wybrać cel charytatywny na który przeznaczone będą zebrane pieniądze. Dostępne będzie wsparcie dla Fundacji „Rak’n’Roll – Wygraj Życie”
- uzupełnić wymagane dane na profilu zbiórki (strona, która będzie widoczna dla wszystkich użytkowników strony internetowej i przez którą możliwe jest wsparcie danej zbiórki)
3. Po dokonaniu kompletnego zgłoszenia, Uczestnik otrzymuje wiadomość e-mail z linkiem do swojej indywidualnej strony – profilu zbiórki.
4. Uczestnikom, którzy do 8. kwietnia 2026 r. zgromadzą na koncie swojej zbiórki minimalną kwotę dla danej trasy, zostanie przydzielone miejsce na liście startowej. Koszt startu Uczestnika pokrywa wspierana organizacja charytatywna.
5. Minimalne kwoty zbiórek wymagane do uzyskania numeru startowego:
- Lubań Vertical: 200 zł
- Hardy Rolling: 200 zł
- Chyża Durbaszka: 360 zł
- Żwawe Wierchy: 385 zł
- Wielka Prehyba: 415 zł
- Dziki Groń: 470 zł
- Niepokorny Mnich: 515 zł
- Spiski Wędrowiec: 590 zł
6. Uzyskany w ten sposób numer startowy wraz ze startowym pakietem charytatywnym na 13. Pieniny Ultra-Trail nie podlega zwrotowi, natomiast możliwe jest przekazanie pakietu startowego innej osobie lub zmiana trasy zgodnie z Regulaminem Pieniny Ultra-Trail.
7. W przypadku osiągnięcia limitu miejsc na danej trasie przed dniem 8. kwietnia 2026 r. Organizator umożliwi ukończenie trwających zbiórek #BiegamDobrze do 8. kwietnia 2026 r.
8. Zbiórki osób, które nie uzbierały kwoty minimalnej wskazanej w punkcie 5. kończą się 8. kwietnia 2026 r., a zebrane w ten sposób środki przekazywane są zgodnie z punktem 10 niniejszego regulaminu.
9. Zbiórki osób, które zebrały wskazaną w punkcie 5 regulaminu kwotę (lub ją przekroczyły) trwają do 30. kwietnia 2026 r.
10. Zebrane środki, po potrąceniu kosztów opłat i prowizji (związanych z płatnościami on-line) są dzielone:
- 90% zebranej kwoty trafia na konto organizacji charytatywnej.
- 10% zebranej kwoty jest przeznaczane na utrzymanie i rozwój akcji #BiegamDobrze oraz cele statutowe Fundacji „Maraton Warszawski” Podział ten następuje niezależnie od zebranej kwoty i osiągnięcia celu wskazanego w punkcie 5.
11. Uczestnik zgłaszając się do Akcji #BiegamDobrze, wyraża zgodę na przekazanie zebranych przez niego wpłat, na konto Organizacji charytatywnej zgodnie z pkt 10. Regulaminu.
12. Uczestnik zgłaszając się do Akcji #BiegamDobrze, wyraża zgodę na przekazanie danych (imię, nazwisko, adres e-mail) Fundacji Rak’n’Roll w celu prowadzenia dalszej bezpośredniej komunikacji pomiędzy Fundacją a Uczestnikiem.
13. Uczestnik w dowolnym momencie, ale przed osiągnięciem limitu miejsc i przed zebraniem kwoty minimalnej, może zrezygnować z dalszego prowadzenia zbiórki i przenieść swoje zgłoszenie do biegu ze „ścieżki charytatywnej” do „ścieżki tradycyjnej” kontaktując się mailowo z organizatorem: info@pieninyultratrail.pl. Wcześniej zebrane środki trafiają do wskazanej organizacji, zgodnie z punktem 10.
14. Uczestników akcji #BiegamDobrze obowiązuje Regulamin 13. Pieniny Ultra-Trail.
15. W ramach akcji #BiegamDobrze odbędzie się symboliczna dekoracja osób, które przeprowadziły najwyższe zbiórki.
16. Ceremonia odbędzie się 25. kwietnia 2026 r. podczas ceremonii dekoracji o godzinie 20:00.
