REGULAMIN
PIENINY ULTRA-TRAIL® 2025
- popularyzacja sportu i aktywnego trybu życia, a w szczególności biegów górskich, jako formy aktywności sportowej;
- promocja regionu turystycznego Pienin, Beskidu Sądeckiego, Gorców, miasta i gminy Szczawnica i miast oraz gmin partnerskich w Polsce i na świecie;
- krzewienie świadomości ekologicznej;
- promowanie bezpiecznego biegania w górach;
- wyłonienie najlepszych uczestników biegów górskich.
Fundacja Strefa Przygód
Staw II 12/17
62-420 Strzałkowo
NIP: 667 176 65 77
Mountain Touch
ul. Pod Sadami 5a
34-460 Szczawnica
NIP: 631 251 03 75
Festiwal biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® odbędzie się w terminie 25-27. kwietnia 2025 roku w Szczawnicy.
W ramach Pieniny Ultra-Trail®, uczestnicy i uczestniczki mogą wybrać jedną z tras:
a) Palenica Trail – 5,3 km – eliminacje do reprezentacji Polski na MŚ w Hiszpanii – Junior Mountain Classic (U20), bieg zamknięty wyłącznie dla juniorów biorących udział w eliminacjach
Biegi otwarte dla wszystkich:
b) Lubań Vertical – 6,5 km – eliminacje do reprezentacji Polski na MŚ w Hiszpanii – Vertical
c) Hardy Rolling – 10,6 km
d) Chyża Durbaszka – 20,6 km – eliminacje do reprezentacji Polski na MŚ w Hiszpanii – Mountain Classic
e) Żwawe Wierchy – 33,4 km
f) Wielka Prehyba – 43,7 km – eliminacje do reprezentacji Polski na MŚ w Hiszpanii – Short Trail
g) Dziki Groń – 64,6 km
h) Niepokorny Mnich – 95,2 km
i) Spiski Wędrowiec – 133 km
Palenica Trail
Dystans: 5,3 km
Przewyższenie: +310/-310 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 9:30
Lokalizacja startu: Szczawnica, Most Flisaków
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 2 godziny
Limit Uczestników: 200 osób
Lubań Vertical
Dystans: 6,5 km
Przewyższenie: +920 m/-90 m
Termin: 25. kwietnia 2025 (piątek)
Godzina startu: 16:00
Lokalizacja startu: Tylmanowa, start zielonego szlaku na Lubań
Lokalizacja mety: Lubań
Limit czasu: 2 godziny 30 minut
Limit Uczestników: 230 osób + 20 do dyspozycji Organizatora
Hardy Rolling
Dystans: 10,6 km
Przewyższenie: +530 m/-660 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 17:00
Lokalizacja startu: Jaworki, Parking Homole
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 3 godziny
Limit Uczestników: 700 osób + 20 do dyspozycji Organizatora
Chyża Durbaszka
Dystans: 20,6 km
Przewyższenie: +910 m/-1050 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 08:30
Lokalizacja startu: Jaworki, Parking Homole
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 5 godzin
Limit Uczestników: 750 osób + 50 do dyspozycji Organizatora
Żwawe Wierchy
Dystans: 33,4 km
Przewyższenie: +1600 m/-1600 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 07:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Most Flisaków
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 8 godzin
Limit Uczestników: 780 osób + 20 do dyspozycji Organizatora
Wielka Prehyba
Dystans: 43,7 km
Przewyższenie: +2060 m/-2060 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 09:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Most Flisaków
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 9 godzin
Limit Uczestników: 950 osób + 40 do dyspozycji Organizatora
Dziki Groń
Dystans: 64,6 km
Przewyższenie: +3200 m/-3200 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 06:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Most Flisaków
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 14 godzin
Limit Uczestników: 480 osób + 20 do dyspozycji Organizatora
Niepokorny Mnich
Dystans: 95,2 km
Przewyższenie: +4940 m/-4940 m
Termin: 26. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 01:00
Lokalizacja startu: Szczawnica, Parking Pieniny nad Dunajcem
Lokalizacja mety: Szczawnica, Parking Pieniny nad Dunajcem
Limit czasu: 20 godzin
Limit Uczestników: 480 osób + 20 do dyspozycji Organizatora
Spiski Wędrowiec
Dystans: 133 km
Przewyższenie: +6155 m/-6215 m
Termin: 25. kwietnia 2025 (sobota)
Godzina startu: 20:00
Lokalizacja startu: Niedzica, Zapora wodna na Zbiorniku Czorsztyńskim
Lokalizacja mety: Szczawnica, Most Flisaków
Limit czasu: 30 godzin
Limit Uczestników: 280 osób + 20 do dyspozycji Organizatora
Przedstawione limity uczestników i uczestniczek nie są równoznaczne z liczbą produkowanych pakietów. Jeśli na danej trasie do 10. kwietnia 2025 nie zostanie wyczerpany limit zgłoszeń, Organizator podejmuje decyzję o pozostałej liczbie dostępnych pakietów.
- W zawodach może wziąć udział każdy pełnoletni uczestnik/uczestniczka, który/a: zgłosi się do biegu przy pomocy formularza zgłoszeniowego, zaakceptuje regulamin wydarzenia wraz z oświadczeniami dotyczącymi ochrony i przetwarzania danych osobowych, wykorzystania wizerunku oraz braku przeciwwskazań medycznych do udziału w wydarzeniu, a także wniesie opłatę startową.
- W zawodach mogą wziąć udział również uczestnicy/uczestniczki w wieku 16-17 lat, którzy zobowiązani są do posiadania zgody na udział w zawodach od rodziców lub prawnych opiekunów, z ich podpisem i nr PESEL. Warunkiem dopuszczenia ich do startu jest obecność rodzica lub opiekuna wraz z dowodem osobistym w momencie weryfikacji uczestnika w biurze zawodów. Wymóg ten nie dotyczy niepełnoletnich uczestników/uczestniczek trasy Palenica Trail biorących udział w eliminacjach do Mistrzostw Świata, będących pod opieką trenera lub opiekuna klubu.
- Zgłoszeń można dokonywać drogą elektroniczną na stronie zapisy.strefaprzygod.pl.
- Aby zapisać się na wybrany bieg należy założyć konto uczestnika/uczestniczki, zalogować się i wybrać konkretną trasę klikając „zapisz się” i uzupełniając dodatkowe dane (np. rodzaj posiłku).
- Za przekazanie w trakcie rejestracji prawidłowego adresu e-mail oraz numeru telefonu, służących do komunikacji z uczestnikiem przed i w trakcie zawodów, oraz pozostałych danych (imię, nazwisko, klub, miasto, data urodzenia) odpowiada uczestnik/uczestniczka zawodów.
- Po zarejestrowaniu zgłoszenia dane uczestnika/uczestniczki (imię, nazwisko, miasto oraz klub) zostaną automatycznie opublikowane na liście startowej na stronie pieninyultratrail.pl w zakładce Listy startowe.
- Liczone jest wyłącznie pełne zgłoszenie oraz wpłata wpisowego na wskazane w niniejszym regulaminie i na stronie zawodów konto. Potwierdzeniem rejestracji jest pojawienie się uczestnika/uczestniczki na liście startowej na stronie www.pieninyultratrail.pl, a także wiadomość wysłana na adres e-mail podany w czasie rejestracji.
- Opłata startowa nie jest ważna, jeżeli uczestnik/uczestniczka nie zostanie zgłoszony/a elektronicznie, jeżeli została dokonana po terminie lub gdy zostanie wniesiona po wyczerpaniu limitu miejsc.
- Na każdym biegu po wyczerpaniu limitu miejsc automatycznie zostaną otwarte zapisy na listę rezerwową, ograniczoną do 50 miejsc na dany bieg.
- Jeśli na danym biegu zostanie osiągnięty limit zgłoszeń, wszyscy zapisani uczestnicy/uczestniczki bez uiszczonej opłaty startowej zostaną poinformowani/e drogą mailową o konieczności dokonania wpłaty w ciągu 5 dni celem potwierdzenia udziału w zawodach. Po tym terminie nieopłacone zgłoszenia zostaną usunięte, a ich miejsce zajmą uczestnicy/uczestniczki z listy rezerwowej. Po usunięciu zgłoszenia istnieje możliwość ponownej rejestracji, natomiast nowe zgłoszenie wyląduje na końcu listy rezerwowej.
- W sytuacji przeniesienia z listy rezerwowej na listę główną uczestnik/uczestniczka będzie informowany/a mailowo na adres e-mail podany podczas rejestracji.
- Rozpoczęcie rejestracji dla wszystkich dystansów: 5. listopada 2024 roku (wtorek) o godzinie 20:00
- Zakończenie rejestracji dla wszystkich dystansów: 22. kwietnia 2025 roku (wtorek) o godzinie 23:59:59
W ramach opłaty startowej zapewniamy:
- ubezpieczenie NNW;
- tracking GPS (dotyczy tylko trasy Spiski Wędrowiec)
- bufety na trasie zgodnie z informacjami przedstawionymi na stronie zawodów. Szczegółowe informacje dotyczące wyposażenia bufetów zostaną zamieszczone w informatorze technicznym najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem zawodów;
- bufet na mecie zawodów;
- numer startowy oraz chip do elektronicznego pomiaru czasu;
- mapę z trasą biegu;
- worek 30 l na depozyt na metę;
- dodatkowy worek 30 l na przepak (dot. tylko Niepokornego Mnicha i Spiski Wędrowiec);
- dodatkowy worek 30 l na depozyt na start (tylko trasy Lubań Vertical);
- elektroniczny pomiar czasu;
- pamiątkowe medale dla osób, które ukończą bieg;
- nagrody i statuetki dla najlepszych zawodników na poszczególnych trasach;
- zabezpieczenie medyczne i GOPR;
- transport na start zawodów ze Szczawnicy do Jaworek (dot. dystansów Hardy Rolling oraz Chyża Durbaszka);
- transport na start zawodów ze Szczawnicy do Tylmanowej oraz po zejściu z Lubania z powrotem do Szczawnicy (dot. trasy Lubań Vertical);
- transport na start zawodów ze Szczawnicy do Niedzicy (dot. trasy Spiski Wędrowiec);
- oznaczenie trasy.
Opłata startowa na poszczególnych dystansach wynosi odpowiednio:
- Spiski Wędrowiec (133 km)
- 390 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 420 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 450 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 480 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 510 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Niepokorny Mnich:
- 315 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 345 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 375 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 405 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 430 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Dziki Groń:
- 270 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 300 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 330 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 360 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 390 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Wielka Prehyba:
- 235 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 260 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 285 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 310 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 335 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Żwawe Wierchy:
- 205 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 230 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 255 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 280 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 305 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Chyża Durbaszka:
- 180 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 205 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 230 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 255 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 280 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Hardy Rolling:
- 115 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 125 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 135 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 145 zł wpłacone od 20. marca do 9. kwietnia 2025
- 155 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Lubań Vertical
- 115 zł wpłacone do 8. stycznia 2025
- 125 zł wpłacone od 9. stycznia do 19. lutego 2025
- 135 zł wpłacone od 20. lutego do 19. marca 2025
- 145 zł wpłacone od 20. marca 2025 do 9. kwietnia 2025
- 155 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Palenica Trail
- 70 zł wpłacone do 19. marca 2025
- 80 zł wpłacone od 20. marca 2025 do 9. kwietnia 2025
- 90 zł wpłacone od 10. kwietnia do 22. kwietnia 2025
- Przy wpłatach realizowanych od 10. kwietnia 2025 nie gwarantujemy pełnych świadczeń, np. medalu czy mapy w pakiecie.
- Uczestnikom/uczestniczkom urodzonym w roku 1959 lub wcześniej Organizator przyznaje zniżkę w opłacie startowej w wysokości 50%.
- Uczestnicy/uczestniczki biorący/e udział w więcej niż jednym biegu otrzymują zniżkę na drugą i kolejne opłaty startowe w wysokości 30,00 zł.
- Pakiet startowy osób biorących udział w więcej niż jednym biegu będzie zawierał po jednym egzemplarzu dublujących się elementów, jak np. mapa. Jednocześnie pozostają zachowane wszystkie inne świadczenia.
Zawodnicy i zawodniczki elity mogą zgłosić się do udziału w zawodach na preferencyjnych warunkach, zgodnie poniższymi zasadami.
Bezpłatny udział na dowolnym dystansie:
- Zawodnicy i zawodniczki z I miejsca z dowolnego dystansu z poprzedniej edycji.
- Zawodnicy legitymujący się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 825 punktów,
- Zawodniczki legitymujące się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 700 punktów.
Udział w zawodach z 50% zniżką w opłacie startowej:
- Zawodnicy i zawodniczki z miejsc II i III z dowolnego dystansu z poprzedniej edycji.
Udział w zawodach z najniższą stawką opłaty startowej, ale bez konieczności zgłoszenia w terminie zapisów:
- Zawodnicy legitymujący się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 750 punktów,
- Zawodniczki legitymujące się rankingiem ITRA na poziomie wyższym lub równym 625 punktów,
- Zawodnicy nieklasyfikowani w rankingu ITRA, ale legitymujący się dobrymi wynikami biegowymi w ostatnich 3 latach.
- Zawodnik/zawodniczka chcący/a skorzystać z preferencyjnych warunków udziału w zawodach w pierwszej kolejności musi zarejestrować swoje konto w serwisie: zapisy.strefaprzygod.pl lub sprawdzić poprawność istniejących danych, dokonać zgłoszenia na wybraną trasę, a następnie napisać maila na adres: info@pieninyultratrail.pl celem potwierdzenia warunków rejestracji.
- Udział w imprezie jest możliwy TYLKO do momentu wyczerpania pakietów startowych w dodatkowej puli organizatora.
Opłatę startową za udział w zawodach należy wnieść poprzez system płatności on-line na stronie zapisów, przekierowujący do strony przelewy24.pl lub uiścić przelewem na konto:
Wpłaty w PLN przyjmujemy na konto:
95 1140 2004 0000 3202 7721 0296
(mBank)
Fundacja Strefa Przygód
Staw II 12/17
62-420 Strzałkowo
Tytuł wpłaty: [nazwa biegu] + [imię i nazwisko Uczestnika/Uczestniczki]
*(przy wpłatach za więcej niż 3 osoby prosimy listę osób przesłać mailem)
Wpłaty w EURO przyjmujemy na konto:
IBAN: PL 71 1140 2004 0000 3212 0612 0267
BIC: BREXPLPWMBK
Nazwa i adres banku: mBank S.A., PO Box 2108, 90-959 Łódź 2
SORT CODE: 11402004
Zwrot opłaty startowej przy wcześniejszej rezygnacji ze startu i skutecznym poinformowaniu Organizatorów jest możliwy na następujących warunkach:
- w przypadku rezygnacji ze startu do 31. stycznia 2025 zwrócona zostanie kwota wpłaconego wpisowego po potraceniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 5 zł,
- w przypadku rezygnacji ze startu w terminie od 1. lutego do 28. lutego 2025 zwrócone zostanie 50% kwoty wpłaconego wpisowego,
- rezygnacja po 28. lutego 2025, w czasie wyścigu lub niestawienie się na starcie zawodów nie uprawnia do zwrotu wpisowego,
- do 18. kwietnia 2025 uczestnik/uczestniczka może przekazać swoje wpisowe na rzecz innej osoby (osoba, na którą przepisywany jest pakiet powinna zarejestrować się w systemie zapisów, natomiast osoba, która odstępuje pakiet powinna przesłać dane obu osób (imiona, nazwiska, adresy e-mail oraz dystans, którego dotyczy zgłoszenie) na adres: info@pieninyultratrail.pl),
- po 18. kwietnia 2025 przepisanie pakietu na inną osobę jest możliwe już tylko w biurze zawodów, osoba odstępująca pakiet powinna w tym celu wypełnić stosowne upoważnienie dostępne do pobrania ze strony zawodów, przesłać je mailem na adres: info@pieninyultratrail.pl, a osoba przejmująca pakiet powinna zgłosić się w biurze zawodów celem dopełnienia formalności (akceptacja wymaganych oświadczeń, podmiana danych na liście startowej),
- przepisanie pakietu na inną osobę jest bezpłatne, a po przepisaniu pakietu możliwa jest również zmiana dystansu – patrz pkt. 12,
- Organizator nie zwraca opłaty startowej osobom, które nie ukończyły zawodów lub też nie wzięły udziału w zawodach oraz nie przenosi opłaty startowej na inne/kolejne zawody.
- Szczegółowo rozpisane procedury przepisywania pakietów wraz z upoważnieniami znajdują się na stronie zawodów.
- Organizator dopuszcza możliwość zmiany zadeklarowanego wcześniej przez uczestnika/uczestniczkę Każdorazowo taka decyzja podejmowana jest przez Organizatora indywidualnie i w zależności od dostępności pakietów na danym dystansie.
- W przypadku przepisania na dystans dłuższy uczestnik/uczestniczka powinien/powinna dopłacić różnicę wpisowego pomiędzy dystansami (różnica liczona na podstawie terminu pierwotnej wpłaty).
- W przypadku przepisania na dystans krótszy Organizator zwraca różnicę wpisowego zgodnie z harmonogramem zwrotów:
- do 31. stycznia 2025 zwrócona zostanie różnica wpisowego pomiędzy dystansami po potraceniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 5 zł,
- od 1. lutego do 28. lutego 2025 zwrócone zostanie 50% różnicy wpisowego pomiędzy dystansami,
- zgłoszenie zmiany po 28. lutego 2025 nie uprawnia do zwrotu różnicy wpisowego pomiędzy dystansami.
- Wszyscy uczestnicy/uczestniczki startujący/e w zawodach muszą zostać zweryfikowani/e w Biurze Zawodów.
- Weryfikacji w Biurze Zawodów można dokonać:
-
- osobiście – na podstawie dokumentu tożsamości ze zdjęciem;
- przez osobę upoważnioną – na podstawie podpisanego przez uczestnika/uczestniczkę oświadczenia (do pobrania ze strony internetowej).
- W Biurze Zawodów uczestnicy/uczestniczki otrzymują pakiety startowe, zawierające m.in.: numer startowy, chip do pomiaru czasu, agrafki, mapę z trasami biegów.
- Pakiety startowe można odebrać w godzinach działania Biura Zawodów zgodnie z harmonogramem opublikowanym na stronie zawodów. Pakiety nieodebrane w Biurze Zawodów nie będą wysyłane ani wydawane w terminie późniejszym.
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzyma w Biurze Zawodów numer startowy oraz chip.
- Przez cały czas trwania zawodów uczestnicy/uczestniczki zobowiązani są posiadać numer startowy umieszczony z przodu, w miejscu widocznym dla sędziów oraz chip przyczepiony do buta – inne umieszczenie chipa nie gwarantuje poprawnego odczytu przez system pomiarowy, co może prowadzić do dyskwalifikacji bądź też do nieprawidłowego pomiaru czasu uczestnika/uczestniczki.
- Maty pomiarowe znajdują się przy wybranych punktach żywieniowych. Uczestnik/uczestniczka ma obowiązek przebiegu przez punkt żywieniowy po pełnej wyznaczonej trasie, nawet jeśli nie zamierza korzystać z punktu żywieniowego. Ominięcie punktu jest równoznaczne ze skróceniem trasy, co może skutkować nałożeniem kary czasowej lub dyskwalifikacją.
- Na trasie każdego biegu wyznaczone są limity czasu, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki.
- Limity na pokonanie poszczególnych tras:
- Palenica Trail: 2 godziny
- Lubań Vertical: 2,5 godziny
- Hardy Rolling: 3 godziny.
- Chyża Durbaszka: 5 godzin.
- Żwawe Wierchy: 8 godzin.
- Wielka Prehyba: 9 godzin.
- Dziki Groń: 14 godzin.
- Niepokorny Mnich: 20 godzin
- Spiski Wędrowiec: 30 godzin.
- Na trasie Dziki Groń ustanowiono limity pośrednie, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki:
- Bacówka na Obidzy – 10 h (godz. 16:00)
- Schronisko pod Durbaszką – 12 h 30 min (godz. 18:30)
- Na trasie Niepokorny Mnich ustanowiono limity pośrednie, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki:
- Rytro (53,8 km) – 11 h 30 minut (godz. 12:30)
- Bacówka na Obidzy (75,7 km) – 16 h (godz. 17:00)
- Schronisko pod Durbaszką (87 km) – 18 h 30 min (godz. 19:30)
- Na trasie Spiski Wędrowiec ustanowiono limity pośrednie, których przekroczenie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki:
- Tylmanowa – 15 h (sobota, godz. 11:00)
- Rytro – 20 h 30 minut (sobota, godz. 16:30)
- Bacówka na Obidzy – 25 h 30 min (sobota, godz. 21:30)
- Schronisko pod Durbaszką – 28 h 10 minut (niedziela, godz. 00:10)
- Po upływie limitu czasu uczestnik/uczestniczka nie jest klasyfikowany/a i nie bierze udziału w dalszej części trasy. Nie ma także możliwości kontynuowania trasy bez numeru startowego, na tzw. „własną odpowiedzialność” czy „poza klasyfikacją”.
- Na trasie będą znajdować się punkty odżywcze. Dokładna rozpiska punktów dostępna jest na stronie: pieninyultratrail.pl w zakładce Trasy.
- Szczegółowy harmonogram godzin działania punktów odżywczych udostępniony zostanie w komunikacie technicznym, udostępnionym przed zawodami.
- Na punktach odżywczych uczestnicy/uczestniczki będą mogli/mogły skorzystać z dostępnych tam bufetów.
- Poza punktami odżywczymi uczestnicy/uczestniczki będą mogli/mogły we własnym zakresie korzystać ze znajdujących się na trasie schronisk.
- Strefa cateringu na mecie: z bufetów zlokalizowanych na mecie mogą korzystać wyłącznie uczestnicy/uczestniczki zawodów. Wejście do strefy cateringu na mecie możliwe będzie wyłącznie za okazaniem numeru startowego. Ciepły posiłek zostanie wydany wyłącznie za okazaniem numeru startowego. Bufet znajduje się przy Biurze Zawodów w Szczawnicy.Godziny pracy bufetu na mecie:
- Piątek, 25.04.2025: 18:00 – 20:00 dla uczestników i uczestniczek biegu Lubań Vertical
- Sobota/Niedziela, 26/27.04.2025: 10:00 – 02:30 dla uczestników i uczestniczek pozostałych biegów
- Z wyjątkiem krótkich fragmentów, trasy w większości zostały poprowadzone górskimi szlakami turystycznymi.
- Trasa, oprócz oznaczenia szlakowego, zostanie dodatkowo oznaczona przez Organizatora. Szczegóły znakowania trasy zostaną podane w informatorze technicznym.
- Ewentualne zmiany ostatecznego przebiegu trasy zostaną opublikowane w informatorze technicznym.
- W trakcie całych zawodów należy poruszać się wyłącznie po trasie wskazanej przez Organizatora.
- Zorganizowana pomoc osób trzecich (suport) jest dopuszczona w strefach punktów żywieniowych. Jakakolwiek zorganizowana pomoc w czasie rywalizacji sportowej na trasie poza wyznaczonymi strefami jest niedozwolona. Uczestnicy/uczestniczki korzystający/e ze zorganizowanego suportu poza punktami odżywczymi będą karani/e dyskwalifikacją.
- Organizator dopuszcza pomoc osób trzecich na trasie w przypadkach, gdy jest to spontaniczna pomoc, np. innego uczestnika/uczestniczki lub gest gościnności mieszkańców miejscowości, przez które prowadzą trasy, a także osób spotykanych na trasach.
- Zabroniony jest dojazd samochodami do schronisk górskich: Schronisko na Przehybie i Schronisko pod Durbaszką, a przy pozostałych punktach należy zachować szczególną ostrożność w trakcie dojazdu i parkowania przy punktach żywieniowych.
- W celu zachowania płynności startu zostaną przygotowane oznaczenia stref startowych bazujących na punktacji ITRA. Sprawdzenie aktualnej punktacji będzie możliwe na stronie itra.run oraz na stronie Organizatora tuż przed Wydarzeniem. Danej punktacji odpowiada korespondujący z nią czas biegu, więc osoby nie posiadające rankingu ITRA powinny ustawić się w strefie swojego przewidywanego czasu biegu.Szczegółowe informacje będą dostępne na stronie Wydarzenia.
- Zakazane są wszelkie czynności mogące naruszyć piękno naturalnych obszarów, przez które prowadzą trasy biegów, zwłaszcza: porzucanie śmieci, niszczenie roślinności, zakłócanie ciszy w okolicach rezerwatów, palenie ognisk, itp.
- Wszystkie śmieci należy zostawiać na punktach odżywczych lub donieść do mety.
- Uczestnicy/uczestniczki łamiący/e w czasie wydarzenia obowiązujące zasady dotyczące ochrony środowiska będą dyskwalifikowani/e.
- Ze względu na przebieg tras przez teren rezerwatu i tereny pasterskie zakazany jest udział w biegu z psem.
- Z dbałości o naturalne środowisko na punktach odżywczych nie udostępniamy kubków jednorazowych, każdy uczestnik/uczestniczka powinien/powinna posiadać własne naczynie (kubek, bidon, flask etc.) w celu skorzystania z napojów na punktach odżywczych.
- Zabrania się pozostawiania cennych rzeczy (telefonów, dokumentów) w depozytach.
- Organizator zwraca uwagę uczestników/uczestniczek na wielość niebezpieczeństw i zagrożeń wynikających z uczestnictwa w imprezie sportowej, związanych z dużym wysiłkiem fizycznym, które mogą polegać m.in. na ryzyku utraty życia i zdrowia. Organizator zaleca przed rozpoczęciem przygotowań do zawodów oraz w trakcie przygotowań dokonanie stosownych badań medycznych lub konsultacji lekarskiej, w zależności od wieku oraz kondycji fizycznej uczestnika/uczestniczki.
- Organizator jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej wobec uczestników/uczestniczek zawodów.
- Organizator zapewnia uczestnikom/uczestniczkom zawodów ubezpieczenie NNW.
- Organizator nie zapewnia jakiegokolwiek ubezpieczenia na życie, zdrowotnego lub od odpowiedzialności cywilnej z tytułu choroby, wypadku, odniesienia obrażeń, poniesienia śmierci lub poniesienia jakichkolwiek strat bądź szkód, jakie mogą wystąpić w związku z obecnością lub uczestnictwem w zawodach.
- Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest upoważnienie personelu medycznego i paramedycznego zatrudnionego w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu poszkodowanego uczestnika/uczestniczki w bezpieczne miejsce.
- Służby medyczne lub Organizator zawodów mogą zakazać dalszego kontynuowania biegu przez uczestnika/uczestniczkę, jeśli zachodzi podejrzenie złego stanu zdrowia zagrażającego życiu lub zdrowiu uczestnika/uczestniczki.
- Akceptując niniejszy Regulamin, uczestnik/uczestniczka potwierdza, że udział w zawodach wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci). Przekazanie Organizatorowi prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego oraz dokonanie opłaty rejestracyjnej oznacza, że uczestnik/uczestniczka rozważył/a i ocenił/a charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w zawodach i dobrowolnie zdecydował/a się podjąć to ryzyko, startując w zawodach wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Warunkiem uczestnictwa w biegu jest posiadanie odpowiedniego oraz aktualnego badania lekarskiego dopuszczającego do startu w wybranym biegu lub zaakceptowanie podczas rejestracji oświadczenia dotyczącego stanu zdrowia uczestnika/uczestniczki oraz braku przeciwwskazań do udziału w zawodach.
- Nad bezpieczeństwem uczestników/uczestniczek na trasach zawodów będzie czuwać Grupa Podhalańska GOPR i Krynicka Grupa GOPR.
- Niezależnie od miejsca rezygnacji, jeśli uczestnik/uczestniczka wycofa się z biegu w trakcie rywalizacji jest zobowiązany/a niezwłocznie poinformować o tym Organizatora telefonicznie na numer telefonu wskazany na numerze startowym.
- Z wybranych punktów odżywczych (Kacwin, Łapsze Wyżne, Huba, Krościenko, Tylmanowa, Rytro, Kosarzyska, Bacówka na Obidzy) Organizator zapewnia regularny transport busami na metę.
- Transport z innych punktów odżywczych lub innych miejsc na trasie odbywa się po indywidualnych ustaleniach z koordynatorem zejść z trasy (numer telefonu umieszczony na numerze startowym).
- Osoby, które nie zgłoszą niezwłocznie Organizatorowi swojego zejścia z trasy mogą zostać obciążone kosztami nieuzasadnionej akcji poszukiwawczej.
- W trakcie trwania całych zawodów każdy uczestnik/uczestniczka jest zobowiązany/a posiadać przy sobie wyposażenie obowiązkowe wskazane dla trasy, na której startuje.
- Wyposażenie może być kontrolowane przez Organizatora zarówno przed startem, jak i na mecie zawodów.
- Brak niezbędnego wyposażenia będzie skutkować naliczeniem kary czasowej dla uczestnika/uczestniczki. Wysokość naliczanej kary czasowej to 15 minut za każdy z brakujących elementów wyposażenia. Kara czasowa będzie doliczana do czasu, jaki uczestnik/uczestniczka uzyskał/a na mecie zawodów.
Palenica Trail:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
Lubań Vertical:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC.
Hardy Rolling:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,25 litra,
Chyża Durbaszka:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,25 litra,
Żwawe Wierchy
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip;
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,5 litra,
Wielka Prehyba:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming).
- koc ratunkowy/folia NRC
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 0,5 litra,
Dziki Groń:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC,
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 1 litra.
Niepokorny Mnich:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC,
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 1 litra,
- czołówka/latarka.
Spiski Wędrowiec:
- numer startowy (umieszczony na wierzchu w taki sposób by zawsze był widoczny i możliwy do odczytania) oraz chip,
- telefon komórkowy z baterią działającą co najmniej przez kilkanaście godzin (zalecany włączony roaming),
- koc ratunkowy/folia NRC,
- pojemnik na wodę do wykorzystania na trasie i punktach żywieniowych (kubeczek lub bukłak lub bidon lub flask) o łącznej pojemności co najmniej 1 litra,
- czołówka/latarka.
Wyposażenie zalecane:
- ubiór odpowiedni do aktualnej pogody,
- czołówka lub latarka dla uczestników/uczestniczek biegu Dziki Groń, szczególnie w przypadku osób, które biorą udział w biegu po raz pierwszy lub szacują, że mogą walczyć o ukończenie biegu w limicie czasu,
- kurtka przeciwdeszczowa (niezależnie od spodziewanej pogody),
- apteczka osobista,
- osobom startującym na dystansie Lubań Vertical oraz Palenica Trail zalecamy umieszczenie w depozycie naczynia do picia, z którego będą mogły skorzystać na mecie (nie udostępniamy jednorazowych kubków).
- Wydanie depozytu następuje wyłącznie za okazaniem numeru startowego.
- Wszystkie przepaki i depozyty należy odebrać ze strefy depozytów do godziny 02:30 w niedzielę 27. kwietnia 2025.
- Rzeczy nieodebrane przez uczestników/uczestniczki w trakcie zawodów zostaną przekazane do właściwego biura rzeczy znalezionych.
Palenica Trail, Żwawe Wierchy, Wielka Prehyba, Dziki Groń:
- Każdy uczestnik/uczestniczka może przygotować depozyt, który będzie oczekiwał na mecie zawodów. Worki na depozyty wraz z naklejkami do oznaczenia worka zostaną wydane razem z pakietem w biurze zawodów. Depozyty należy zdawać na starcie zawodów w Szczawnicy wyznaczonym miejscu.
Hardy Rolling, Chyża Durbaszka:
- Każdy uczestnik/uczestniczka może przygotować depozyt, który będzie oczekiwał na mecie zawodów. Worki na depozyty wraz z naklejkami do oznaczenia worka zostaną wydane razem z pakietem w biurze zawodów. Depozyty należy zdawać na starcie zawodów w Jaworkach wyznaczonym miejscu. Worki depozytowe zostaną przetransportowane na metę do Szczawnicy.
Niepokorny Mnich:
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje w biurze zawodów dwa worki oraz dwie naklejki do ich oznaczenia. Obydwa worki należy zdeponować tuż przed startem, worek depozytowy na metę w wyznaczonej strefie, natomiast worek na przepak na trasie bezpośrednio do przygotowanego auta transportowego.
- Po starcie biegu przepaki zostaną przetransportowane na punkt odżywczy w Rytrze. Wykorzystane przez uczestników/uczestniczki przepaki będą sukcesywnie zwożone na metę. Organizator zastrzega sobie prawo do zwożenia przepaków w miarę możliwości logistycznych. Wszystkie przepaki będą do odbioru w strefie depozytów na mecie.
Spiski Wędrowiec:
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje w biurze zawodów dwa worki oraz dwie naklejki do ich oznaczenia.
- Worek1: Worek na przepak (Tylmanowa 66,7 km) należy zdeponować w miasteczku biegowym w Szczawnicy, przed odjazdem na start. Wykorzystane przez uczestników/uczestniczki przepaki z Tylmanowej będą sukcesywnie zwożone na metę. Organizator zastrzega sobie prawo do zwożenia przepaków w miarę możliwości logistycznych. Wszystkie przepaki będą do odbioru w strefie depozytów na mecie.
- Worek 2: Drugi worek (depozyt na metę) należy zdać na starcie zawodów w Niedzicy wyznaczonym miejscu, wtedy worki depozytowe zostaną przetransportowane na metę do Szczawnicy. Ewentualnie, jeśli uczestnik/uczestniczka nie potrzebuje zabierać niczego do Niedzicy, może zdeponować worek w strefie depozytów w Szczawnicy, przed wyjazdem na start.
Lubań Vertical:
- Każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje w biurze zawodów dwa worki oraz dwie naklejki do ich oznaczenia.
- Depozyt 1 oddawany przy biurze zawodów w Szczawnicy zostanie przetransportowany na metę na Lubań.
- Depozyt 2 oddawany przed startem w Tylmanowej zostanie przetransportowany do Szczawnicy do głównej strefy depozytów.
- Biegi mają charakter rywalizacji sportowej.
- Najszybsze kobiety i najszybsi mężczyźni na każdej z tras zostaną nagrodzeni.
- Podczas zawodów (nie dotyczy Palenica Trail) prowadzone będą następujące klasyfikacje: klasyfikacja open, klasyfikacja open kobiet, klasyfikacja open mężczyzn oraz klasyfikacje wiekowe kobiet i mężczyzn.
- Klasyfikacje wiekowe:
- K20, M20: 16-29 lat,
- K30, M30: 30-39 lat,
- K40, M40: 40-49 lat,
- K50, M50: 50-59 lat,
- K60, M60: 60-69 lat,
- K70, M70: 70+ lat
- Na trasie Palenica Trail będzie prowadzona klasyfikacja U20 dla kobiet i U20 dla
mężczyzn. Nie przewidujemy dodatkowych klasyfikacji.
- Podstawą klasyfikacji jest elektroniczny pomiar czasu. Na trasie biegu oraz na starcie i na mecie znajdować się będą maty kontrolne, które odnotowują pojawienie się uczestnika/uczestniczki w danym punkcie. Brak odczytu na danym punkcie może spowodować dyskwalifikację uczestnika/uczestniczki.
- Klasyfikacja uczestnika/uczestniczki odbywa się na podstawie czasów brutto, liczonych od momentu startu biegu do momentu odczytu chipa na mecie.
- W wynikach końcowych biegu każdy uczestnik/uczestniczka otrzymuje informację o czasie brutto.
- Nieoficjalne wyniki biegu zostaną zamieszczone na stronie www.pieninyultratrail.pl bezpośrednio po biegu.
- Wszyscy uczestnicy/uczestniczki, którzy ukończą Pieniny Ultra-Trail® otrzymują na mecie pamiątkowe medale.
- Zdobywcy miejsc I – III w klasyfikacjach open kobiet i open mężczyzn otrzymają pamiątkowe statuetki oraz nagrody rzeczowe lub finansowe.
- Zdobywcy miejsc I – III w klasyfikacjach wiekowych otrzymają pamiątkowe statuetki.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ufundowania dodatkowych nagród pieniężnych i rzeczowych w wybranych przez siebie kategoriach i klasyfikacjach.
- Szczegółowe informacje dotyczące nagród zostaną opublikowane najpóźniej 29.03.2025.
- Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest zaakceptowanie podczas rejestracji stosownego oświadczenia dotyczącego zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku uczestnika/uczestniczka oraz oświadczenia dotyczącego przetwarzania danych osobowych uczestnika/uczestniczki.
- Warunkiem uczestnictwa w biegach jest również wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestnika/uczestniczki podanych w formularzu zgłoszeniowym, przez administratora danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), którym jest Fundacja Strefa Przygód z siedzibą pod adresem Staw II 12/17, 62-420 Strzałkowo, w celu i w zakresie niezbędnym do realizacji imprezy sportowej, w tym do publikacji danych uczestnika na listach startowych oraz listach z wynikami oraz przesłania rezultatu uczestnika na wskazany podczas rejestracji nr telefonu.
- Uczestnikowi/uczestniczce przysługuje prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne i niezbędne do uczestnictwa w imprezie sportowej.
- Dane uczestnika/uczestniczki mogą być przekazywane podmiotom współpracującym przy realizacji imprezy i akcji z nią związanych, na podstawie odpowiednich umów powierzenia.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji imprezy, szczegóły przechowywania konkretnych danych określa Polityka Prywatności.
- Uczestnik/uczestniczka ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących uczestnika/uczestniczki narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. lub przepisy ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
- Administrator może przetwarzać dane osobowe w związku z organizacją imprezy Pieniny Ultra-Trail® także we współpracy z innymi osobami, np. wolontariuszami, które to osoby realizują czynności związane z organizacją i przebiegiem imprezy.
- Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych uczestnika określa Polityka Prywatności.
- Organizator przyjmuje oficjalne protesty dotyczące łamania regulaminu zawodów w dniu zawodów – 25. kwietnia 2025 do godziny 19:15 dla trasy Lubań Vertical oraz do 26. kwietnia 2025 do godziny 20:15 dla pozostałych biegów (poza Spiski Wędrowiec) oraz do 27. kwietnia 2025 do godziny 10:00 dla trasy Spiski Wędrowiec. Protesty wniesione po tym terminie nie będą rozpatrywane.
- Pozostałe protesty, np. dotyczące wyników przyjmowane są do dnia 29. kwietnia 2025 do końca dnia.
- Ostateczne i oficjalne wyniki zostaną opublikowane w dniu 30. kwietnia 2025.
- Po dniu 30. kwietnia 2025 Organizator nie będzie przyjmował protestów i nie będzie wprowadzał zmian na listach z wynikami.
- Protesty można składać mailowo na adres: info@pieninyultratrail.pl lub osobiście w biurze zawodów zlokalizowanym na mecie zawodów.
- Organizator rozpatruje protesty w możliwie najkrótszym czasie, maksymalnie w ciągu 48 godzin.
- Wszelkie reklamacje, uwagi i wnioski w sprawach związanych z uczestnictwem w imprezie można składać w terminie 7 dni od dnia jej zakończenia na adres e-mail info@pieninyultratrail.pl, z dopiskiem „Reklamacja”. Organizator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia.
- Osoby, które chcą otrzymać fakturę za wniesioną opłatę startową powinny przesłać wymagane dane potrzebne do wystawienia dokumentu mailem na adres: info@pieninyultratrail.pl.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami faktura za wniesioną opłatę startową może zostać wystawiona do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano płatności.
- Zgodnie z przepisami podatkowymi, ze względu na dokonanie płatności przed wykonaniem usługi, zostanie wystawiona faktura zaliczkowa obejmująca pełną kwotę wniesionej opłaty. Tym samym faktura zaliczkowa jest jednocześnie fakturą końcową.
- Akceptując Regulamin, uczestnik/uczestniczka wyraża zgodę na przesyłanie/udostępnianie faktur bez podpisu odbiorcy, w formie elektronicznej. Zgoda ta nie wyłącza prawa Organizatora do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
Biorąc pod uwagę, że wydarzenia w ramach Festiwalu biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® w dużym stopniu zależą od warunków atmosferycznych, Organizator zwraca uwagę uczestnika na zagrożenia związane z ewentualną, konieczną zmianą terminu startu wybranego dystansu, zmianą trasy biegu lub koniecznością przeniesienia startu wydarzenia na inny dzień w ramach weekendu festiwalowego.
Niebezpieczne warunki atmosferyczne
W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających lub znacznie utrudniających start wybranego dystansu o zaplanowanej godzinie, start może zostać przesunięty na inną godzinę lub najbliższy dzień, w którym organizacja wydarzenia nie będzie zagrażać bezpieczeństwu uczestników. Organizator niezwłocznie poinformuje uczestników o takiej zmianie.
Ekstremalne zdarzenie średniej długości
W przypadku wystąpienia ekstremalnego zdarzenia (np. powodzi, nawałnicy) uniemożliwiającego przeprowadzenie całości lub części Festiwalu biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® w dniach 25-27 kwietnia 2025 r., wydarzenia w ramach Festiwalu zostaną przesunięte na inny termin, w którym organizacja wydarzenia nie będzie zagrażać bezpieczeństwu uczestników oraz będzie możliwa do przeprowadzenia od strony organizacyjnej. Organizator niezwłocznie poinformuje uczestników o takiej zmianie.
Ekstremalne zdarzenie długotrwałe
W przypadku wystąpienia ekstremalnego zdarzenia o charakterze długotrwałym (np. stanu pandemii, ryzyka lub stanu konfliktu zbrojnego) uniemożliwiającego przeprowadzenie Festiwalu biegów górskich Pieniny Ultra-Trail® w dniach 25-27 kwietnia 2025 r. oraz zaplanowania przeniesienia terminu Festiwalu na inny dzień, Organizator po otrzymaniu prośby uczestnika, zwróci uczestnikowi opłatę odpowiadającą wysokości opłaty za start na wybranym dystansie.
- O ewentualnych zmianach dotyczących harmonogramu zawodów lub przebiegu tras uczestnicy/uczestniczki zostaną poinformowani przed rozpoczęciem zawodów.
- Naruszenie postanowień Regulaminu może skutkować nałożeniem kary czasowej lub dyskwalifikacją uczestnika/uczestniczki. Każdorazowo tego typu zdarzenia będą indywidualnie rozpatrywane przez Organizatora.
- W czasie trwania biegu uczestnicy/uczestniczki powinni/e stosować się do poleceń wydawanych przez osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo, służby porządkowe oraz inne osoby wyznaczone przez Organizatora.
- Uczestnicy/uczestniczki podczas biegu będą zmuszeni/zmuszone do przekroczenia dróg lokalnych i wojewódzkich. Każdorazowo miejsca takie będą nadzorowane przez obsługę zawodów. Obsługa będzie wyposażona w odblaskowe kamizelki. Uczestnicy/uczestniczki zobowiązani/e są do zachowania szczególnej ostrożności oraz bezwzględnego stosowania się do poleceń obsługi. Niedozwolone jest przekraczanie dróg w miejscach innych niż wskazane przez organizatora.
- Organizator zapewnia uczestnikom/uczestniczkom zabezpieczenie medyczne oraz GOPR. Punkty medyczne będą zlokalizowane przy punktach odżywczych oraz na starcie i mecie. W przypadku zdarzenia stanowiącego zagrożenie dla zdrowia lub życia, uczestnicy/uczestniczki powinni poinformować Organizatora o zdarzeniu wykorzystując numer telefonu zamieszczony na numerze startowym.
- Przed zawodami zostanie wydany informator techniczny, w którym zostaną podane szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych biegów. Komunikat techniczny zostanie przesłany do wszystkich zapisanych uczestników/uczestniczek, na wskazany przez nich/nie w formularzu rejestracji adres e-mail, a także zamieszczony na stronie zawodów najpóźniej na 10 dni przed zawodami.
strona www: www.pieninyultratrail.pl
e-mail: info@pieninyultratrail.pl